Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами

Немає опису світлини.

Що ж таке інклюзія❓

💡Інклюзія – це концепція, яка створює сприятливе середовище для всіх учнів незалежно від їхньої індивідуальної специфіки та особливостей. Інклюзивна освіта спрямована на забезпечення доступу до навчання всім дітям, у тому числі з особливими освітніми потребами (ООП), у навчальних закладах. Вона передбачає створення умов для повноцінного розвитку кожної дитини, незалежно від її можливостей.

Інклюзивність – це цінність, яка передбачає, що всі люди мають рівні права та можливості для повноцінного життя.

💡Інклюзивне освітнє середовище  – сукупність умов, способів і засобів для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб і можливостей.

❓Хто така особа, людина, дитина з особливими освітніми потребами❓

Особа з ООП – людина, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту.

Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.

Інклюзивне навчання 📚— система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Інклюзивна освіта сприяє:

  • розвитку індивідуальних здібностей, сильних сторін і талантів кожної дитини;

  • залученню всіх дітей до загальноосвітнього середовища та життя суспільства без дискримінації;

  • досягненню особистих цілей через активну участь у житті класу та громади;

  • активній участі батьків у навчальному процесі та шкільному житті;

  • формуванню культури взаємоповаги, прийняття та відчуття приналежності до шкільної спільноти;

  • вихованню поваги до різноманіття та різних можливостей людей;

  • розвитку дружніх взаємин між дітьми;

  • позитивному впливу на навчальний заклад і громаду загалом.

Переваги інклюзивної освіти

1. Для дітей з особливими освітніми потребами:

  • систематичне спілкування з однолітками сприяє покращенню пізнавального, мовного, моторного, соціального та емоційного розвитку;

  • ровесники стають прикладом для наслідування;

  • нові знання та навички засвоюються у практичному, життєвому контексті;

  • навчальний процес орієнтований на сильні сторони, інтереси та можливості дитини;

  • з’являються можливості для дружби та активної участі у громадському житті.

2. Для інших дітей:

  • формується природне та толерантне ставлення до різноманіття людей;

  • діти вчаться будувати дружні стосунки з тими, хто відрізняється від них;

  • розвиваються навички співпраці;

  • виховується креативність, гнучкість мислення та співчуття.

3. Для педагогів і фахівців:

  • вчителі глибше розуміють індивідуальні потреби та можливості кожного учня;

  • педагоги опановують різноманітні методи навчання, що дозволяє ефективніше працювати з дітьми з різними освітніми потребами;

  • фахівці (педагоги, медики, спеціалісти різних напрямів) починають сприймати дитину комплексно та краще розуміти її життєві ситуації, дивлячись на них очима дитини.