Довідник безбар’єрності. У воєнний час.

Новий розділ Довідника безбар’єрності стане у нагоді керівникам закладів освіти, а також педагогам, які організовують консультативну роботу з батьками вихованців та учнів. До Вашої уваги інформаційний матеріал «Як вберегти людину з аутизмом від сенсорного перевантаження».
«…У кожної людини з розладом аутистичного спектра (РАС) свої особливості балансу сенсорної системи, тому універсальних рекомендацій тут немає.
Якщо це близька людина, ви точно знаєте, які гіпер- або гіпочутливості їй притаманні. Враховуйте, що під час постійного стресу вони гіпертрофуються, тому щодня, а краще й декілька разів на день потрібно працювати над їх балансуванням.
Спортивні руханки, присідання, віджимання допоможуть людині з РАС краще відчувати власне тіло та знижувати рівень пропріоцептивного стресу. Важливий масаж – прожмакування і помірний тиск на всі частини тіла руками, легка розтяжка спини, рук і ніг, масаж голови пальцями – все те, що дозволить усвідомити себе фізично у просторі. Якщо є нагода, наповніть ранець людини чимось важким і попросіть її ходити з ним хоча б годину на день. Допоміжним буде також вузький одяг.
Варто індивідуально працювати з особливостями кожної окремої людини з РАС.
Комусь потрібні шумопоглинаючі навушники, а комусь навпаки – увімкнена музика, улюблені речі, кольори, їжа (за можливості), окуляри, обтяжувальні жилети.
В укриття обов’язково беріть з собою ліхтарик і ковдру або великий шарф, щоб людина могла закритися в «халабуду» від натовпу навколо.
Покажіть соціальну історію або віршовану розповідь з піктограмами…»
Докладніше у «Довіднику безбар’єрності» https://bf.in.ua/…/iak-vberehty-liudynu-z-autyzmom-vid…/